تهران به فعالیت صلح امیز هسته ای خود ادامه می دهد
نوشته شده توسط : swot

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، 'ابوالقاسم دلفی'در گفت و گو با نشریه هفتگی 'نین' چاپ صربستان، گفت: به رغم خودداری آژانس بین المللی اتمی در كمك به كشورهای عضو 'ان پی تی' در دستیابی به فناوری های هسته ای در مصارف صلح آمیز، ایران با تكیه بر ظرفیت ها و توانمندی متخصصان خود به این فناوری فائق شد.

سفیر ایران در بلگراد با اشاره به همكاری های گسترده تهران با كارشناسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای، تاكید كرد: كارشناسان آژانس در بررسی های بی وقفه خود حتی یك سند از انحراف تهران از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ارائه نكرده اند و این در حالی است كه غرب با طرح اتهامات بی اساس و سیاسی سعی در مخدوش كردن چهره ایران دارد.

دلفی در رابطه با تحریم صادرات نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا و پاسخ و اقدام قاطع تهران، گفت: ایران با بكار گیری هر اهرم اقتصادی، شدیدا مخالف است و اختلال در بازار انرژی در جهان را روش صحیح برای حل و فصل مشكلات نمی داند.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهای غرب و غیر قانونی بودن اقدامات آنها بر علیه ایران، تهران مبتكر تحریم نفت نبوده ، بلكه به اقدام اروپایی ها پاسخ داده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان ادامه داد: هرگز خواهان این نبودیم و نیستیم كه در شرایط بحران اقتصادی در اتحادیه اروپا، صادرات نفت خود به این كشورها را متوقف كنیم.

سفیر ایران در بلگراد تاكید كرد كه تهران بدون توجه به تحریم و اقدامات غیرمنطقی كشورهای اروپایی، قراردادهای بلند مدت فروش نفت را پیشنهاد كرده است.

دلفی گفت: كشورهایی كه مبتكر تحریم نفت ایران بطور یكجانبه هستند، بایستی متوجه متوقف شدن توزیع نفت به برخی از كشورها و افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باشند و مسوولیت و عواقب این تحریم ها برعهده این دولت های اروپایی است.

اروپام**2061**1596*1832*





:: برچسب‌ها: ماکرو , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: